söndag 1 april 2012

Dancing queens and kings

..."April, när du nu till sist slår ut ditt blonda hår".... tra la la. Vinnaren i Melodifestivalen år 1961. Googlade texten för skojs skull. Här kommer ett smakprov:
..."alla pojkar gläds att yllestrumpan, av stumpan nu byts mot ljus nylon"... Hihi, underbart.
Första april, ja. Får väl se om man blir lurad idag. Jag kommer att vara beredd isåfall haha.
Igår var det 70-årsparty (30+40) hela kvällen lång minsann. Och jag är nästan pigg som en mört idag. Fast jag la mig klockan 3 så vaknade jag halv 8. Och kunde inte somna om, lika bra att traska upp då. Känner mig dock lite halvsnuvig och skum i halsen, hoppas det inte blir värre än så här.
Trevliga människor, mat, tårta och dans till livemusik gjorde festen riktigt lyckad. Och vad gäller mina extremt höga skor, så såg det ut som om jag gick med träben. De kommer nog att få pryda nån hylla istället för mina fötter.
Genomförde dock någon slags foxtrotdans (alltså med klackarna på) med A:s morbror. När han bjöd upp frågade han om jag brukar dansa med eller utan dubbelsteg. Eeeh, vet inte riktigt...
Han brukade iallafall dansa med dubbelsteg.

Vilka moves!


På vår veckokalender, där vi skriver upp arbetstider och annat, står det idag HYRFILM + PIZZA, som söndagsaktivitet. Lagom jobbigt. Synd bara att videoaffären och pizzerian inte har hemkörning...
Morsning!

PS Dubbdäcken ska vara bytta senast 15 april, jag har googlat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar