torsdag 12 april 2012

Läsa, lufsa och lakrits

Idag gick jag upp 07.30, hällde upp en tallrik turkisk yoghurt, tog en kopp kaffe och satte mig i soffan. Och började läsa i en bok. Vad är det som händer?? Jag som annars sträcker mig till att läsa bildtexterna i Hänt Extra.
Jag läste jättemycket när jag var barn, men helt plötsligt i skolan fick man ju inte läsa det man ville längre. Det skulle vara "svårare" böcker. Och då tröttnade jag väl helt enkelt och slutade läsa, punkt slut.
Men idag tog jag fram den. Boken jag faktiskt önskade mig i julklapp av mor o far. "Jag vägrar dö nyfiken", skriven av en favoritkomiker, Babben Larsson. Hon är ju bara störtskön!
Den här boken skulle ju absolut inte godkännas av min gamla svenskafröken som "svår". Men jag gillar den och det är ju huvudsaken! Humor e gött!
Om en stund (efter att jag ätit tonfiskröra) ska jag ut och lufsa. Exakt. Lufsa. Jag läste i nån kvällstidning att Titti, som var med i Rix Morgonzoo, hade kommit i form genom att lufsa. Jag tror det är nån slags blandning mellan gå och springa. Haha. Får se om det är min grej. Gå funkar, men springa hatar jag. Så det kanske blir... bra. Känner att jag skulle behöva massa kondition. En hel bunt liksom.
Strömming blir det till middag. Jag gillar inte fisk (förutom tonfisk och rökt makrill alltså). Detta är en förändringens dag tydligen.
Och så är det Lakritsdagen (stavas det verkligen så? ser ju heldumt ut) idag, hörde jag på Nyhetsmorgon. Om jag inte hade haft godisförbud för tillfället hade jag firat denna dag med en rulle Lakrisal. Eller en lakritsrot, om de fortfarande finns att köpa?
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar