måndag 2 april 2012

Aprilväder och ny kost


Igår åskade det. Idag vaknade jag upp till ett snölandskap. Förra veckan såg jag vitsippor och solen värmde.
Det måste vara det som kallas aprilväder.
Jag har faktiskt inte gett upp vinterjackan än, trots att det nästan har varit sommargrader. Typiskt mig.
Men jag tänker på barnvisan, där mor säger att än får ni gå med strumpor och skor och att det än är vinter kvar. Mor brukar ju ha rätt (fråga min pappa!!) hihihi.
Nu ska A och jag bli smala. Eller smalARE rättare sagt. Eeeh hur många måndagar har jag inte sagt detta? Fast hoppas det blir lättare om man är två.
Vi ska prova (observera att jag skrev prova) att dra ner på kolhydraterna. Detta innebär bl a att vanlig hederlig vispgrädde är jättetillåtet. Kan nästan tro att det är jag som uppfunnit denna diet eller vad det kallas. Livsstil kallas det säkert.
Inget godis, inga chips (tänk att vi ska sitta och dippa morötter på helgerna), ingen läsk och kakor (fast det äter vi knappt), väldigt lite potatis, ris och pasta. In med sallad och grönsaker!! Jihaa.
Ja, och så får vi väl röra på oss mer, för det har vi slarvat med på sistone. Fast idag känner jag mig förkyld och mosig i huvet (tänk att bortförklaringarna börjar redan första dagen) så idag blir det lugna aktiviteter. Jag ska börja med att åka in och handla nya fräscha livsmedel.
Morsning!

1 kommentar:

  1. Isch då....Här har vi grönt,klarblå himmer & go sol :)
    Sänder lite sol till dig hihi...Lycka Till med er nya Livsstil/Kram Kram

    SvaraRadera