måndag 9 april 2012

Påskuppdatering

Det har ju som bekant varit påsk den här helgen. Det här har vi pysslat med:
Påskafton jobbade jag fram till 16 och efter det åkte vi hem till A:s syster och blev bjudna på mat. Ostpaj och kavring med räkröra till förrätt. Älg och lamm, rotfrukter och potatisgratäng till huvudrätt. Dajmtårta och cheesecake till efterrätt. Och vi som har ny livsstil!! Det blev till att fuska lite, det är ju ändå påsk! Men inte en enda godisbit har vi ätit. Det har gett lite resultat på vågen, minus 0,9 kg. Får se hur det fortsätter! Tycker vi har varit väldigt duktiga hittills.
Påskdagen (igår alltså) jobbade jag fram till 15 och efter det gav jag mig iväg till Friskis för ett jympapass. Vi var endast 5 st där, så att fuska och vila var ju inte att tänka på. Det hade synts alltför mycket. Eeeh...jo det händer att jag fuskar, vem hade kunnat tro det?? Idag har jag träningsvärk.
På kvällen kom familjen F-D på käk. Grillad lammkotlett, coleslaw och god sallad. Och bär med grädde till efterrätt. Sen dukade vi fram spelplanen. När & Fjärran föll valet på. Mycket skratt blev det, fullkomligt älskar sällskapsspel. Himla kul kväll!
Och idag är det Annandag Påsk. Vi har haft en slappedag med lång frukost framför Nyhetsmorgon. Snöflingorna dalar utanför fönstret. Tur att jag fortfarande har vinterdäck på bilen, ibland lönar det sig att vara seg!
Stackars påskliljorna!


Morsning!

2 kommentarer:

  1. Låter ju bra :)...
    Trots snön så vackert foto på Påskliljorna ♥...
    Ha en fortsatt gooer Annandag Påsk/Kram

    SvaraRadera