tisdag 24 april 2012

Nu är jag en viktklubbare igen

Efter 3 veckor med få kolhydrater har jag nu ändrat livsstil igen (hur många gånger kan man ändra livsstil på ett år?) Haha.
A är dock still going strong, han ska göra en utvärdering 30 april.
I början gick det bra för min del, men sen blev siffrorna på vågen högre och  h ö g r e, så till slut vägde jag mer än från början. Jag kanske gjorde nåt fel?... (ja, jag fuskade 2 gånger).
Så nu har jag tagit upp en gammal god vän, nämligen Viktklubb.se (J, skratta inte). Då får man äta allt, men inte alltid :). Det passar nog mig bättre, bakad potatis är ju liksom nästan mitt signum.
Gammal hederlig kaloriräkning är det alltså, där man bokför vad man äter och vad man tränar. Det funkar. (om man inte skriver in att man ätit 0,7 kebabtallrik, när det i själva verket är 1,5 kebabtallrik)
Och så ska jag alltid ta trappan istället för hissen (skratt, varför står det alltid så i viktminskningssammanhang?).
Helgen har bestått av mycket jobb och i lördags kväll fick vi en trivsam inbjudan till familjen F-D. Nämligen grille! Vid 22-tiden kom mitt andra fusk under lågkolhydratperioden (det första var i Malmö), några bitar godis. Gott var det!
Nu ska jag koka mig ett ägg! (73 kalorier)
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar