söndag 15 april 2012

Skogspromenad?

En skogspromenad är för mig en stilla promenad på välordnade grusiga stigar eller vägar med skog runt omkring. En promenadslinga liksom. Det står trästockar vid sidan. Det löper en sladd från stock till stock. Och det sitter en glödlampa på sladden mellan varje stock. Vid början av promenaden finns en skylt som säger hur lång slingan är.
Igår var vi ute på en lång promenad i skogen. Och då menar jag I skogen. För skogspromenad betyder inte samma sak för A som för mig.
Han tar mig med ut på skogsmaskinkörda "vägar" med grenar och kvistar som ligger tvärsöver, som man får kliva över (i mitt fall halka på eller snubbla på). Upp (mest upp känns det som) och ner och hit och dit. Pust, jobbigt. Ibland kommer vi faktiskt ut på mer ordentliga stigar. Och igår gjorde vi det till slut. Sen var det härligt att komma hem till ett glas vatten!
Senare i eftermiddag drar jag mig söderut. Närmare bestämt till Halmstad. Och imorgon ännu längre söderut, till parkernas stad, Malmö. Med mams, paps, syster o systerdotter (som fyllde 9 månader i fredags, grattis!). Ska bli urmysigt!

Dagens morgonväderbild. Med sol!

Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar