måndag 15 augusti 2011

Tillbaka i vardagen

Ja då är man igång o jobbar igen efter sista semesterveckan! Blev lite mjukstart 6.45-13. Det är ju alltid gött å komma upp i tid :). Det har jag saknat på semestern.
Och när jag slutade hade jag fått en trevlig lunch- och kaffeinvit på sms. Tack Hanna för det, gott var det som tusan!
Nu är jag precis hemkommen från troligen det jobbigaste träningspasset jag nånsin varit på. Herrejisses. Ledaren var ett energiknippe med ständigt flin. "Kom igeeen nu då!" Japp. Fortsätter jag gå på det kommer jag bli riktigt muskulös.
Igår var en riktigt lat dag. Skulle egentligen åkt o tittat på Toarps BK när de spelade match, men jag skippade det. Vädret var så TJILIGT (inte en aning hur det stavas, men de säger så i Borås när nåt är tråkigt). RÄLIGT föredrar jag.
Hanna o jag drack massa kaffe istället.
Sen blev det hemmagjord pizza, som är något av vår standardmat på söndagkvällar. Den här gången provade vi nytt recept på pizzabotten. Mest för att vi inte hade jäst hemma...varför förnya sej i onödan?
5 dl mjöl, 2 tsk bakpulver, 100 gr smör, 3 dl mjölk. En fjärdedel av den är 474 kalorier för den som undrar. Egen tomatsås tillverkades också. Blev väldigt lyckat om jag får säga det själv!
Ikväll gör jag matsedel för resten av veckan. Så redig så.
Bild på pizzan? Jajemän.

Hmm...ser ut som om nån lagt en pizza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar