onsdag 24 augusti 2011

Strömlöst

Igår när jag vaknade fanns ingen ström i huset. Och därmed inget vatten. Öppnade kylen snabbt som attan, fick bli yoghurt till frukost. Och sen då? Inget morgonkaffe! PANIK. Ingen dator, ingen radio, ingen tv, ingen dammsugare (nä, förresten, har jag nånsin saknat den?). Ingen tvättmaskin.
Ingen dusch. Håret tvättade jag med hjälp av en petflaska vatten. Och toaletterna kunde ju bara spola varsin gång :)
Ingen lunch. Var ju helt enkelt tvungen att åka till Burger King. Fick trevligt sällskap i form av Hanna o barnen. Tänkte att strömmen skulle vara tillbaka när jag kom hem. Men icke! Tur jag köpte med mej kaffe från BK.
Vid tre åkte jag till jobbet. Fortfarande ingen ström. A sa att den kom tillbaka vid halv sju (!)
Tänk att när saker o ting funkar så tänker man aldrig på hur bra man har det. Så fort det strejkar blir det kaos. Kanske ska köpa en vedeldad spis. Och en sopkvast. Och ett utedass. Just in case...
Idag blir det en tur till Knalleland för att leta klänning till bröllopet. Kanske va ute i god tid för en gångs skull?
Dagens lunch: köttfärssås med rådjursfärs, lök, bacon, senap, krossade tomater o timjan.
Vanlig hederlig spagetti serveras till.
Dagens fika: får se vad Hanna bjuder på.
Till kvällen: fläsk med löksås o potatismos.
ICA säljer smidiga 2-kilos påsar med mjölig potatis. Perfekt till mos på sommarn (o säkert resten av året med hihi)

Bilder från i måndags. Blev riktigt fint väder på eftermiddagen.

Vacker stenmur


Say cheeeeese!!!

Detta är nog en ek,  va?

Hästhagen

Vacker häst!

Nästan hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar