torsdag 25 augusti 2011

Shoppinglycka

Vilken lycka! Klänningen jag hittade på GinaTricot i Halmstad, men som inte fanns i min storlek, fanns här i Borås! I min storlek. Snygg o bekväm. Oslagbar kombination! Bara att slå till direkt! Har en massa presentkort som bara ligger o väntar på att bli använda, så det passade ju perfekt! Nu gäller det bara att hitta ett par snygga skor också. Fast det ska nog inte vara några problem :). Bara att åka till Laholm, där finns bästa skoaffären. Där hittar man alltid nåt.
Tänk att igår landade årets bästa reklam! IKEA-katalogen (just precis, Biltema-katalogen kommer bara på 2:a plats). Hett efterlängtad. Måste ta en utflykt till IKEA snart. Det var alldeles för länge sen.
Igår var det väldigt mycket höst i luften, burr! Det är dags nu, snart september ju! Var det inte midsommar nyss? Fast igår såg jag iofs en reklamskylt för triss i en tobaksaffär. Att man skulle ge triss i påskpresent. Så tiden går uppenbarligen snabbt, eftersom de inte hunnit ta ner den än. Men varje årstid har sin charm (det har jag nog glömt, när jag står o skrapar rutorna på bilen i vinter). Apropå vinter: igår var det 4 månader till julafton. 
Frukostomeletten är nu uppäten och jag sitter här med min kopp med kallt kaffe. Gott, tycker jag. Mamma säger att kallt kaffe är skönhetskaffe. Hoppas det. I början av sommaren köpte jag en ny kaffeburk i Göteborg. Jag föll pladask. Men den har ett fel - endast tre fjärdedelar av kaffepaketet får plats. Det tänker man ju kanske inte på i köp-ögonblicket "undra om hela kaffepaketet får plats?" Hmm, lite jobbigt, men den är så fin, så jag förlåter den.
   
Vår fina, men knäppa kaffeburk

                  
        Och en sak till....
                  ...idag är det LÖN!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar