måndag 22 augusti 2011

Ogräs o skolstart-skyltar

Wow vilket väder det var igår! Perfekt temperatur och solen visade sej mesta delen av dan. Det gick ju inte att sitta inne då! Ägnade mej åt ogräsrensning i grönsakslandet. Inte det roligaste man kan göra, men det var verkligen nödvändigt.... Och jag fick ju några solstrålar på mej iaf! D-vitamin behövs. Och fint blev det! Nu ser man rödbetorna och löken och det andra riktigt bra faktiskt! En enorm skillnad mot innan.

Rödbetor i kvällssol. Utan ogräs.


Min käre far säger att han alltid blir så hungrig när han läser bloggen haha. Det står väldigt ofta nåt om mat... Han lär väl inte bli mindre hungrig nu, när jag skriver att vi köpte hämtpizza igår kväll. PLUS att jag gjorde en kladdkaka med vispgrädde till efterrätt.... Där rök hela gårdagens(veckans?) kaloribudget och mer därtill på en och samma gång... Ja, ja, man kan äta ALLT men inte ALLTID hihi. Annars blir det faktiskt för tråkigt.

Idag är det grått väder. Konstaterar att det var ett konstigt beslut att tvätta lakan igår kväll och låta de hänga ute i regnet över natten... :) Men det blir fina bilder iallafall!


Dimma idag


Skolstart för många idag...kan fortfarande känna skolstartspirret i magen. När de stora SKOLSTART-skyltarna dök upp i affärerna! Ny ryggsäck och nytt bokomslagspapper....och den obligatoriska skoldagdoken/kalendern.....med bilder på New Kids On The Block o Rick Astley o Europe (är jag gammal?) Har fortfarande kvar några såna i nån låda nånstans. Nostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar