tisdag 30 augusti 2011

Städa är bra, men slappa är bättre


Nu blir det himla roligt att städa. Kanske. Kanske inte. Men fin är den iallafall, den lilla blommiga borsten med lika blommig skyffel. Ett av dagens inköp, endast 19:90. Blev en mascara och en ny rynkkräm också. Alltså kräm mot rynkor. Eller, jag tror att det är mot rynkor iallafall. Jag vet ju faktiskt inte hur jag hade sett ut om jag inte använt den.
Städa (i lagom dos) satte jag faktiskt igång med efter shoppingturen. Har precis avslutat en bikarbonat-ättiks-kur i badrumsvasken. Hoppas det hjälper mot det ilskna stoppet. Kanske borde sluta kamma mej över vasken.
Lite TV blev det ju också. Jamie-matprogram, Halv åtta hos mig (är det nya avsnitt eller?) och Robinson. Känns som man får hänga med lite där. Vem som är vem och så. Så man fattar vad tidningarnas löpsedlar handlar om framöver.
På måndag börjar en annan favorit - Ensam mamma söker. Och Bonde söker fru borde väl också börja snart? Älskar TV-soffan på hösten. Och resten av året med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar