tisdag 9 augusti 2011

Längtan efter julbestyr? Eller....nä

Jag har drabbats av längtan till julen. Hur normalt är det i augusti?
Tänk skinka, köttbullar, levande ljus, mörkt på kvällarna....eeh OCH eftermiddan, så mycket snö så jag knappt kommer fram med min extremt låga bil, stjärnor i fönstren, doft av gran, tända brasan, umgås med nära o kära, mycket bra på TV (det måste va det sista som gör längtan såå stor).
Men först ska det bli mysig höst. Älskar när höstkläderna kommer i affärerna! Och härliga skogspromenader i höstsolen (ja, jag ska försöka pallra mej ut).
Jag är bra konstig....i vintras gjorde jag ju knappt nåt annat än att längta till sommaren. Och om jag förstod saken rätt, så ska det bli 25 grader snart igen. Någonstans i Sverige. Stod på en löpsedel igår.
Så höst o jul dröjer nog ett tag till. Skönt. ;)

Det ÄR vackert på vintern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar