söndag 8 januari 2012

Äääntligen...

... har vi internet igen! Det är inte lagat än, men under tiden har vi fått ett mobilt bredband. Så nu kan man sitta var som helst och surfa, jihoo haha. Vad gjorde folk förr, när det inte fanns datorer och internet? Näe, helt obegripligt.
Jo, man kan ju faktiskt spela sällskapsspel. Det gjorde vi i fredags kväll, med Hanna och Mikael. "När och fjärran" blev det och tjejlaget vann. Trevlig kväll och lyckad spenat- och baconpaj.
Igår var min kära mor och far här och hälsade på. Så roligt! Det blev en tur till stan, middag på Jensens Böfhus och så lite Knalleland på det. Äntligen fick jag använt mitt tillgodokvitto på Eko, som bara har legat i börsen i ett år, alldeles blekt o skrynkligt. Det blev två spel, Monopol (som väl faktiskt bör finnas i varje hem) och ett frågespel Qube. Och så hade mitt paket med julklappsbyteskläder från MQ kommit, så det hämtade vi också. Rosa tunika och beige kofta/cardigan.

Den rosa tunikan, fiin :)


Efterrätt på Jensens. Verkar som om de visste att jag brukar säga:
"Det man har under grädden ska inte synas" :)


Idag ska min bil lagas. Den gick liksom inte igenom besiktningen. Besiktningsgubben hade noll humor. Vindrutetorkaren var lite, lite trasig. Då hjälpte det minsann inte att det låg två nyinköpta i sin förpackning i baksätet. Nä, där gör de ju ingen nytta, men han kunde väl ha skrattat liiite iallafall.
Härligt att kunna blogga igen!! Första inlägget 2012.
Morsning!

1 kommentar:

  1. Härligt med Internet igen...
    Ooo,vaddå "beroende" man är ;)
    Waooo,snygg Tunika ♥...
    /Kram Kram

    SvaraRadera