onsdag 25 januari 2012

Den stickade filten

I mars förra året köpte jag garn och beskrivning på en filt jag tänkte sticka och ge som present till min systers bebis, när hon föddes. Det jag inte tänkte på när jag köpte det, var att en filt är ju ganska lång (hur kan man missa det??), i detta fallet 80 cm (plus att den är 64 cm bred).
Ellen föddes i juli och då var ju filten naturligtvis inte klar. Nej, men då får hon den i julklapp istället, tänkte jag!! Suck, den var ju knappast klar till jul heller...(inte julen 2011 iallafall)
Så nu tänker jag sätta mig i soffan och sticka, det är ju faktiskt bara 12 cm kvar, det ska väl gå på ett kick, eller?
Lunchen äter vi idag hos A:s föräldrar och i eftermiddag ska min bil få ett nytt bromsok (vad är det?), sen är den klar för ombesiktning. Och ikväll blir det dans fuego minsann!!
Nu blir det soffan med en kopp kaffe, nåt bra på tv, två stickor och massa vitt garn.
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar