lördag 28 januari 2012

Dagens städtips :)


Jag tycker den är så fin, blomman jag köpte på Blomsterlandet i veckan! Fönsterviva heter den och det stod att den var lättskött, bara man vattnar den ordentligt. Jag har en förmåga att glömma det, men ska försöka ta hand om denna. Igår kväll trodde jag dock att det redan var bye-bye, men den fick en slurk vatten och se så fin den är idag!
Nu på morgonen städade jag lite bland gammalt "plock" och hittade två små häften med städ- och tvätt-tips, som jag sparat från nån tidning för massa år sen. Vem sparar på sånt? Jo, jag. Ekorren. 
Här kommer dagens tips: För att få fin mikrovågsugn, ställ in en skål med vatten med skivad citron och kör i 30 sekunder. Sen är det lätt att torka ur och citronen sprider en härlig doft. Hihi, varsågoda.
Morsning!

1 kommentar:

  1. Väldigt vacker Blomma &...
    Tack så ♥-ligt för ett bra tips,det ska jag göra genast/Kram Kram

    SvaraRadera