måndag 16 januari 2012

Vårkänslor

Aah, igår morse när jag gick ut till bilen, kändes det nästan (alltså bara nästan) som vår i luften. Visst var det kallt, men fåglarna kvittrade! Jag gillar ju snö, men ska den bara regna bort kan det lika gärna kvitta, och låta det bli vår istället. Tänk vitsippor, tussilago, knoppar på träden, inga nariga händer. Lovely!
Nu är iallafall granen äntligen ute. Skönt. Undrar hur långt fram i tiden man ska hitta barr den här gången. Brukar hitta på de mest konstiga ställen :). Nu ska jag bara pallra mig till Blomsterlandet och köpa nya fina blommor och nya krukor till samlingen. Och hitta fina gardiner. Jag har fullkomligt snöat in på att kolla inredningsbloggar och butiker på nätet. Och inredningstidningar är mysigt att bläddra i. Får se vad jag kan hitta på till vårt hem.
På lördag blir det 32-årskalas hos syrran (gamling!), så nu ska jag försöka komma på nån present. Plus försenad 6-månaderspresent till Ellen.
Vad blir dagens rätt då? Hmm ingen aning, dåligt med fantasin.
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar