tisdag 31 januari 2012

Brr

Huga...vad kallt det är. 10 minus!! Vill ju knappt sticka ut näsan. Fast jag är glad att vi inte bor i Sibirien iallafall, där är 49 minus på nåt ställe läste jag.
Har allt lite längtan efter varmare tider. Tänk att: kunna ha dörren öppen utan att frysa ihjäl, påta i trädgårdslandet (som om nu det händer jätteofta), sitta på en filt i gräset på Halmstadtravet och vinna pengar, dricka kaffe i solstolen, grilla, åka på picknick....mmm.
Igår hade jag  b u l t a n d e  huvudvärk. Det började på jobbet, det var en pärs. Jag slutade som tur var redan klockan 14, men sen var jag tvungen att åka och ombesiktiga bilen. Gah.
Åh, där var en urgammal jättesöt farbror med värsta vrålåket som var där samtidigt. Alla besiktningskillarna flockades runt bilen. Den var ju faktiskt fin! Den kommer nog bara ut vid högtidliga tillfällen. Gubben, han var säkert minst miljonär!
Jag vill också ha en högtidsbil. En rosa Volvo Amazon, ja tack.
Hur gick det med min bil då? Den får tyvärr en besiktning till, bromsarna tog ojämnt, så bromsbeläggen måste tydligen bytas. Grr. Ja ja sånt e livet.
Ikväll blir det jobb. Och efter det lite livsmedelsinköp. Får besök av några halmstad-damer till helgen, ska bli trevligt!
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar