måndag 24 oktober 2011

Nu är jag stolt fadder!

Igår var dagen då Ellen Greta Sofie döptes.
Vi styrde kosan mot Halmstad redan kl 7 och hann precis i tid, puh. Först var där två hjortar som hade hamnat på fel sida viltstängslet och irrade omkring på vägen så vi fick sakta ner. Stackarna. A ringde o anmälde det men ingen varning kom på radion. En stund senare blev det halt (hur kan det vara halt, det är väl sommar fortfarande?? Eller? Nä, jag hänger aldrig med på hösten) så då gick det ju inte att gasa på. Men, som sagt, vi kom fram innan allt började iaf.
Lilla Ellen var så duktig i kyrkan. Det var inte bara dop utan en hel gudstjänst. Hon somnade och när det var dags för prästen att ta över henne så vaknade hon och sträckte upp armarna och "mornade" sig. Så gulligt!
Och nu är jag en stolt fadder till Ellen! Känslosamma jag blev alldeles tårögd när prästen gav mig fadderbrevet och sen ville varken ögon eller mascara eller näsa sluta rinna. Det är en fin ära att bli fadder.

Ett litet sidospår: Mamma berättade att på mitt dop (nån gång på 70-talet ehhrm) så var där en flicka till som döptes och hon gjorde i blöjan (och inte bara i blöjan) så dopklänningen blev alldeles brun... Inte så kul för föräldrarna just då, men säkert en rolig anekdot för dem nu!

Huvudpersonen!


 Så fint de hade dukat!


 Vackra rosor


 Det bjöds både på smörgåstårta och "vanlig" tårta. Proppmätta var vi efteråt.


Och så fick hon massa presenter. Här en sparbössa...


... och en barnservis med Elsa Beskow-motiv


Och två halsband och tre armband fick hon också.
Väldigt mysig dag med de bästa!

Stannade till på hemvägen och tog en höstig bild på en sjö mellan Ullared och Älvsered


 När vi kom hem blev det först promenad och sen somnade vi i soffan, totalt utmattade hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar