fredag 14 oktober 2011

Hörsel o jakt

Såg (och hörde hihi) på Nyhetsmorgon att man kan testa sin hörsel på nätet. Det har jag gjort precis och min förmåga att uppfatta tal i brus är helt normal. Fantastiskt!
En sak jag undrar: När man tittar på en film med svenskt tal så kan man ofta välja att ha textrad (det vill jag alltid ha). Varför står det då alltid "Svensk text för hörselskadade"? Man kan väl vilja ha text på även om man inte hör dåligt? Knepigt. Kort o gott "Svensk text" hade väl räckt?
A är ute på älgjakt denna veckan. Han fällde (heter det så?) en igår, så nu får vi nog börja göra plats i frysen.
Jag ska också ägna mej åt jakt idag. Klänningsjakt. Roligare än älgar. Mer min grej liksom.
Har sett en klänning på nätet (Lindex), hoppas den är lika fin i verkligheten. Det återstår att se. Morfar ska nämligen ha 90-årskalas på söndag, då måste man va fin!
Tror faktiskt det behövs städas här hemma också. Eller tror...jag vet att det behövs. Och kanske packa upp min väska från helgens bravader? Seg jag är. :)

Nu har vi äntligen gjort höst i krukorna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar