tisdag 11 oktober 2011

Kidnappad av Hanna

Vi visste att vi skulle iväg på nåt skoj, Carola o jag. Men vad? Ett kort kom i brevlådan - "2 dagar kvar, packa festkläder. See you 9.15 på lördag." Och sen kom ett sms: "glöm inte träningskläder" (?). What? Träningsläger?
Jag var, hör o häpna, färdigpackad o KLAR (eeh, typ iaf) när bilen kom på lördag morgon.
Först fick vi lunch hos Hannas föräldrar och sen, som sig bör, ögonbindel på. Och bortförda till Hotel Tylösand! Övernattning och tillgång till badet! MEN!! Jag hade ju inte packat bikinin! "Eeh, jo, men visst har jag sagt att du skulle ta med den", sa Hanna. Näe, det hade hon inte alls sagt. Eller? Tankarna for runt, en bikini får man ju inte tag på så där lätt precis. "Jag tog med en extra som du kan ha", sa hon och kastade en påse till mig. Och där låg MIN!! Måste säga att jag är väldigt impad av sambon som hade letat upp RÄTT bikini, så det inte blev nån gammal "kan va bra att ha nån gång, onödigt att slänga-bikini".
Superhet ångbastu. Kan meddela att det är väldigt dumt att ha icke-vattenfast mascara på sig när man ska sitta i en sån. Jag såg ut som jag skulle på halloweenfest, när jag kom ut. Vanlig bastu (där frös man nästan jämfört med ångvarianten), och olika pooler. Det fanns t o m en utomhuspool (faktiskt mitt enda utomhusbad i år) med utsikt över havet. Grannt!
Jättefin 3-rätters middag och sen ut o röja i Halmstad!
Och givetvis hotellfrukost (love it) dagen därpå. Det var ju egentligen tänkt att vi skulle upp o gymma på morgonkvisten (där kom träningskläderna in i bilden), men vem orkade det??
Och allt detta bjöd Hanna på, för att vi hjälpte till när lille Hugo skulle komma till världen i våras.
Tack fina Hanna för en fin helg!

Ringenäs strand

 
Utsikt över Tylön (med fågelbajs på rutan)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar