torsdag 15 mars 2012

LONDON in my heart!

Vi hade bestämt sedan länge att vi skulle åka till London när mamma fyllde jämnt och så blev det också. Mor, Far o Bror o Jag.
I onsdags packade jag min stora väska, följde noggrannt min packlista. Jag måste till och med skriva upp exakt vilka kläder jag ska ha med mig annars blir det kaos i mitt huvud. "Vad har jag packat ner? Passar kläderna ihop? Tänk om jag fryser? Blir det regn?"
Och sen bar det iväg ner till Halmstad, där jag gjorde en - hör och häpna - utrensning i packningen. Jag kom liksom fram till, att om jag hade så tung packning skulle jag ju inte kunna köpa nåt i England, det hade ju varit lite knäppt.
03.30, gäsp, fredag morgon styrde vi kosan mot Kastrup. Flyget gick 07.45. Väl framme på Heathrow så åkte vi vidare med tåg till Paddington, och hotell Castleton.
På fredagen tog vi en lång promenad i centrala London.

Obligatorisk bild på röda telefonkiosker och dubbeldäckare, vid Marble Arch 

Regent Street


Påskliljor i vackra St. James Park


Buckingham Palace hanns också med


Människor till häst har en egen "övergångsställsknapp" , som sitter högt upp

Vi gick genom Hyde Park på väg tillbaka till hotellet


Kvällen tillbringades på en pub tvärs över gatan, där vi åt fish and chips. Tyvärr ingen bild på detta, för vi såg alldeles för knasiga ut :). Det var allt för idag, fortsättning följer...
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar