torsdag 8 mars 2012

Att köra i en hamburgerdrive-in...

...i en bil utan elektriska fönsterhissar, det är ju ett jobbigt problem. Igår råkade jag ut för detta elände 2 gånger. Först på lunchen. Burger King ligger så lämpligt belägen jämte jobbet och jag var SÅ hungrig när jag slutade jobba, att jag aldrig hade orkat de 10 minuterna hem. Jag fick dock köra åt sidan och vänta lite på maten (så jag kunde lika gärna åkt hem och ätit nåt nyttigt). Och då kom de och lämnade maten på passagerarsidan! Gah!! Jag fick helt enkelt öppna dörren. Lägga sig över sätet och veva ner fönstret var ju helt uteslutet.
På väg till Halmstad senare på kvällen var jag lika hungrig igen. Och var bara tvungen att köra drive-in igen. Den här gången på McDonalds. Ombyte förnöjer. Där fick jag också köra åt sidan och vänta. Och eftersom det är så jädra kallt så får man ju veva upp medan man väntar. Usch vad jobbigt för armen. Nästa bil ska inte ha nån vev.
Fast det är ju inte alltid så elegant med elektroniken. Om man gör som en som jag känner (svågern, hej M!). Kör fram till luckan och väntar med att hissa ner fönstret tills man är ända framme. Sen så trycker man på fel knapp så att fönstret som hissas ner är det som sitter på bakdörren.... Komiskt.
Morsning!

1 kommentar: