lördag 17 mars 2012

LONDON in my heart del 2

Jag är ju en flicka med  v ä l d i g  beslutsångest vad det än gäller. Nu har jag ytterligare en gång beslutat mig för att ändra namn på bloggen. Den här gången blir det kort och gott Lovely (bara för att det är ett sånt fint ord, ljuvligt/härligt betyder det väl?) & Crazy (jo, men tokig betyder det). Härlig blandning. Jag har ju blivit så himla international nu, yeah.
Okej, nu kör vi lite mera London.
På lördagen fyllde morsan år. Det höll vi nästan på att glömma bort, fast det från början var anledningen till att vi åkte iväg. Vi började dagen med att vara riktigt kulturella och gå på Naturhistoriska muséet. Eeeh...endast 45 minuters kö för att komma in! Med på muséet var även brorsans engelska flickvän, som kommit ner till London från Rotherham. Nice girl.

Pampig byggnad



Ville gärna ta med en dinosauriebebis hem :)


Vi promenerade in till stan, vilka mysiga hus!


Vi åt lunch på den här mysiga puben


Ett besök på Harrods är ju ett måste, även om det inte är på min prisnivå. Ville dock gärna ha en påse med texten Harrods på, så jag köpte två små jättefina kakburkar för eeeh...100 spänn.


Big Ben var fin!


Bror ville roa sig med flickvännen istället, så vi gamlingar fick klara oss själva resten av dagen.
Fantomen På Operan var tyvärr slutsåld denna kväll, men vi fick iallafall se den enormt vackra teaterbyggnaden, Her Majestys Theatre. Peter Jöback ska spela Fantomen där fram till september, vilken arbetsplats!


Piccadilly Circus by night


På hemvägen blev det en kopp kaffe på ett kvällsöppet café och sen var det läggdags. Vilken härlig födelsedag för min lilla mamma!
Fortsättning följer... en annan dag.
Nu är det dags för Bröllopsfotografen på TV4 (och några chips)!
Morsning!

1 kommentar:

  1. Underbart för lilla mammsen ju...
    /Kram från mig!

    SvaraRadera