onsdag 28 mars 2012

30-årsdagen

Idag var det A:s stora dag. Nämligen 30-årsdagen. Och jag gick upp och fixade levande ljus och frukost på sängen. Så romantiskt det var!
Eller, nä....vänta nu. Nä, så var det inte alls. Han fick två verser av "Ja må han leva". Det var allt jag orkade med klockan 05.45. Jag sjöng nästan stämsång med mig själv.
Presenten hade jag hängt upp på ytterdörren så han inte skulle missa den. Och för att jag skulle slippa stiga upp och överlämna den. Han visste redan vad han skulle få, eftersom han önskat sig den. Det är något som kallas för hundförarväst (världens tråkigaste present enligt mig, men han ville ju så gärna ha den), som han ska ha när han jagar. Alla hans jaktpresenter har gjort så att jag nu har kundnummer hos alla möjliga friluftsbutiker på nätet. Kul, kul, cykelhjul. Jag som är en indoor-girl liksom.
Men jag ville ju ha någon överraskning med. Så jag bokade en helg i Göteborg i maj, med hotell och middag på Sjömagasinet och Mannerströms Kometen, samt en sväng på Liseberg. Och skrev massa lappar om detta och spred ut i huset så han fick leta. Oj, vad jag är pysslig ibland (och så himla romantisk eeh hehe). Det blev iallafall en mycket uppskattad present.
Men det tar inte slut där, det kommer ytterligare en ... på lördag.
Jag fjäskar järnet, eftersom jag har berättat för honom att han ska köpa en mobiltelefon till mig när jag fyller år ... hehehe.
Nu ikväll har vi varit hos A:s bror och ätit. Eftersom brodern faktiskt fyller 40 år, just exakt idag också.
På lördag blir det riktiga partyt. 70-årsfest.
Morsning!

1 kommentar:

  1. Hihi.....Stor Grattis till 30-åringen/Kram från mig i Vår ☼

    SvaraRadera