måndag 6 februari 2012

Vilken häärlig lördag!

Åh, som jag hade längtat! Och i lördags kom dom. Mina fina fd arbetskamrater från Halmstad. Oj, vad jag saknar dom. Anne, Ann-Kristin, Judy, Malin, Heli o Sloba. Och så Hanna, som jag ju både jobbade med i Halmstad OCH nu i Borås. Vilket härligt gäng! Efter 8 år på samma jobb så är vi väldigt tajta (hittade inget bättre ord, "sammansvetsade" låter ju för jädra trist). Vi hade mycket att prata om, man måste ju få uppdatering om gamla favoritkunder. Det var verkligen en lyckad dag - fantastiskt trevligt! Och att få omge sig av halmstad-dialekt är aldrig fel :).

Jag fick en väldigt fin lykta, som vi kan ha både inne och ute. Tusen tack!


Och i utbyte utfodrade jag dom med diverse onyttigheter.
Här dock tomma tallrikar :)


Chill framåt kvällen


Recept på efterrätten:

Vanilj- och citronmousse med blåbär , 4-6 port.

2 ägg
1,5 dl vispgrädde
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
rivet skal och saft från 1 citron
2 dl creme fraiche
digestivekex
blåbär

Dela äggen i gulor och vitor. Vispa vitorna till ett fast skum. Vispa grädden.

Rör ihop äggulor, socker, vaniljsocker, citronskal, citronsaft och creme fraiche. 
Vänd ner äggvitorna och grädden.

Krossa digestivekex och fördela dem i glas.
Häll moussen över kexen och frys minst 4 timmar. 
Ta fram moussen en halvtimme innan servering och toppa med blåbär.


Hoppas dom kommer och hälsar på snart igen!
Morsning!

2 kommentarer:

  1. Tack själv underbara Linda att vi fick komma:-)
    Jättegott allt du bjöd på. Kram

    SvaraRadera