söndag 19 februari 2012

Det snöar...

...idag. Skidor på TV.
Och jag blir jättesugen på att åka på skidsemester. Fast egentligen längtar jag nog mest efter att sitta i toppstugan och äta våfflor och dricka kaffe.
Jag är ingen stjärna på att åka utför. Fast jag klarar ju att ta mig ner hyfsat galant, om det är lagom brant vill säga. Då känner jag mig som Ingemar Stenmark. Då är jag snygg. Speciellt i min nya rutiga anorak, som faktiskt är väldigt ungdomlig. Jo, men så är det.
Jag är heller ingen mästare på att åka lift, har varit med om diverse pinsamheter. Inte ens sittliften är helt riskfri för mig. Liftar gör mig skräckslagen. Jag tvingar alltid mitt sällskap (alltså syster, bror o svåger) att säga NU när det är exakt rätt tidpunkt att "stiga av".
Men jag längtar faktiskt till nästa skid/kaffe/våffelsemester, när den nu blir. Det är ju faktiskt supermysigt.
Här kommer lite bilder från vår härliga tripp till Romme Alpin 2010:

Tänk att jag lyckades ta mig ner här (fast det är alltså inte jag med snowboarden på bilden)


Hmm. ..vart ska vi åka nu? Ska vi välja den svåraste, så att tant Linda trasslar in skidorna?

 Grönt är skönt, rött är....öööh...brant

Fumlade upp kameran i liften


Utsikt över Romme

Och, ja, detta inlägg resulterade i att jag nu även är grymt sugen på våfflor.
Morsning!

1 kommentar: