måndag 27 februari 2012

Besiktning och hamburgare

Ledig idag, skönt efter att ha jobbat helgen.
Idag blir det till att besiktiga bilen för tredje gången, nu får vi hoppas att bromsarna inte tar ojämnt. Den har ju dessutom fått ett nytt skinande blankt avgassystem, eftersom det helt plötsligt gick hål på det gamla och bilen dånade som en riktig raggarbil. Ljuddämpare - det är sånt man blir glad av att shoppa. Fniss.
Sen ska jag nog ta mig iväg för att träna, det var ett tag sen. Det är ju måndag idag och då börjar ju alltid mitt nya liv (och slutar på tisdagen). Jag åt faktiskt inte en enda onyttig sak till Melodifestivalen i lördags! Gjorde istället urnyttig broccolisoppa, en aning knäppt, men gott! Förresten så tyckte jag det var konstigt att Charlotte Perrelli åkte ut. Inte ens andra chansen blev det. Lika konstigt är det att låten jag går och nynnar på emellanåt är Ranelids "Mirakel". Eller nynnar och nynnar, det enda jag kommer ihåg är ...."ett mira-a-a-kel". Haha.
Till lunch idag blir det hamburgare, grillade i quickgrillen. Med sallad och tomat och Friscobröd. Gubben kommer hem från skogshuggeriet och gör mig sällskap.
Morsning!

1 kommentar: