tisdag 28 februari 2012

London och lite grönsakssoppa

Bilen gick igenom besiktningen igår!! Tjohoo! Äntligen! Och sen var jag och tränade. Också äntligen. (?)
Nu är det inte långt kvar innan mamma, pappa, bror och jag ska möta våren i London. Det ska bli så himla kul. Får se hur det går för oss småstadsbor i en sån stor stad. Längtar! Får nog snart börja planera vad jag ska packa. Brukar annars bli panik i slutändan. Jag har att välja på en miniresväska eller en gigantisk. Tror det blir den gigantiska. Mer min grej.
Dagens rätt: Grönsakssoppa med fläsk
Fräs gul lök och fläsk. Lägg i skivade eller rivna morötter, strimlad purjolök och vitkål. Fyll upp med vatten, buljongtärning och soja. Krydda med, timjan, salt och peppar.
Låter smarrigt! Och nyttigt.Tur det, för A är just nu iväg och köper varsin fastlagsbulle till kaffet.
Morsning!

1 kommentar:

  1. Wiiiii...Härligt :)
    Ha en gooer Fredag/Kram Kram

    SvaraRadera