onsdag 15 februari 2012

Filten är k l a r !!

Efter 11 månaders stickande är den äntligen klar. Filten till min systerdotter. Filten som skulle varit klar till hennes födelse 13 juli. Och när den inte var klar då, flyttades datumet fram till julafton. Och när den inte var klar då heller så fick det bli typ obestämt.
Nu blev den iallafall klar igår, på Alla Hjärtans Dag! Jag är nöjd och stolt över vad jag lyckats åstadkomma. Blev inte så tokigt faktiskt!
Och nu kliar det i fingrarna att sätta igång med nåt nytt! Dock inte nåt så stort som en filt.


Jag fick en fin bukett blommor av A igår, jättefina! Tack tack!


Jag köpte inga blommor till A. Tänkte att han var mer sugen på god mat hihi.
Så god mat blev det! Närmare bestämt Madame´s fläskfilé. Mor skrev häromdagen att de hade ätit det och då blev jag så sugen! Väldigt ofta så glömmer jag av att vissa rätter existerar, så tack för tipset! :)
Och som grand finale blev det Pavlova à la Per Morberg. Fast jag gjorde inte egen lemon curd.
Mums fillibabba!
Oj, vad det snöade hela kvällen igår, så nu är det vitt här vill jag lova!
Morsning!

2 kommentarer: