onsdag 30 november 2011

Om Anders slaskar...

30 november idag. Anders och Andreas har namnsdag. Om Anders slaskar så braskar julen och tvärtom. Och idag kan man väl kalla det slask. Inte brask iallafall. Vi får väl se hur det stämmer i år.
Det blev lite julgodis gjort igår kväll. Skulle göra Rocky Road och Lakritskola tänkte jag. Men hur kan man glömma att köpa dumlekola och vispgrädde?? Grädde känns ju som en ganska självklar ingrediens i kola? Ja ja, bara att ge sig ut en gång till.
Rocky Road blev det. Provade att göra med vanlig mjölkchoklad, då jag inte är så förtjust i mörk choklad, och det gick faktiskt bra!
Istället för vanlig Lakritskola bestämde jag mig för att göra Bränd lakritskola. Kokade visst liiite för länge. Gjorde kulprov några gånger, men jag blev liksom inte nöjd med kulan haha. Så det fick koka lite till. Och lite till...
Bara att slänga ut! Typiskt. Men då slapp vi iallafall mecket med att slå in dom i smörgåspapper.
A gjorde Mozartkulor. Och nån egenhändigt komponerad chokladgrej med sånt där puffris i. Kanske blir en storsäljare.

Rocky Road och Mozartkulor


Ikväll ska jag svänga på höfterna på Dans Fuego!

2 kommentarer:

  1. Ååååå..NU blir jag ju gottesugen ;)
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi. Ja, jag vet inte hur vi ska kunna låta bli det så det räcker till jul hihi.

    SvaraRadera