tisdag 8 november 2011

Längtar verkligen efter julen

Det var längesen....men jag har legat däckad från att jag kom hem från jobbet igår halv 3, tills ungefär nu. Av migrän alltså. Men jag får skylla mig själv. Jag VET att jag får migrän om jag äter för många nötter, några går bra, men gränsen till att det blir för många är nog hårfin verkar det som!
I söndags kväll bestämde jag mig iallafall för att äta en NÄVE valnötter. Låter så fint när alla hälsomänniskor säger att man ska äta en NÄVE nötter till mellanmål. Dock tog jag nog en JÄTTES NÄVE.
Men nu mår jag bra! Så bra att jag nog t o m ska åka iväg på lunchjympa!
Nu längtar jag verkligen efter julen! Måste nog börja göra julgodis snart. Och putsa fönsterna. Ser att de ser för bedrööövliga ut nu när solen tittar in. Urk. Ska jag börja köpa julklappar i tid i år? Kanske. Till mina föräldrar är det lätt, de önskar sig fortfarande snälla barn. Fast de brukar få någon sak också.
Sista helgen i november blir det försmak av julen. Julmarknad på Kalmar Slott. Såå mysigt! Vi var där förra året, helt otroligt fint. Och när vi kom ut därifrån så snöade det, och inte bara lite, det vräkte ner! Himla fint. Känns väl inte som det kommer göra det i år, med alla plusgrader, men man vet aldrig! Och så blir det hotell. Lyxigt värre.

Julmarknad Kalmar Slott 2010


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar