tisdag 13 september 2011

Viktnojja o bröllopsnojja

Har ett svagt (?) minne av att jag för 6 veckor sen lovade mej själv att gå ner 5 kg till nu på lördag 17 sept, då vi ska gå på bröllop. Ska bli otroligt spännande att väga mej på lördag. För när jag vägde mej i morse så hade jag inte gått ner ett skit! Haha.
Det började bra, men sen kom det liksom tillbaka. Det är svårt att hålla en diet (eller livsstilsförändring ehrrm) som varar mer än 2 dagar.
Jag får helt enkelt köpa hålla-in-valkarna-strumpbyxor att ha på lördag. Måste förresten göra en lista på det som ska köpas. Klänningen är ju klar (och åtsittande). Skor måste köpas, likaså väska. Kan ju inte kånka med bigbautaväskan. (Hur kan förresten killar gå omkring med plånbok, mobil o nycklar i byxfickorna?? Och varför har de alltid så många nycklar i sin knippa?? Hur står de ut??) Kanske nån sjal? Eller bolero? Ny kajalpenna. Hårspray i mängder behövs om det har tänkt regna. Nya örhängen kanske? Halsband? Och eventuellt måste jag även köpa en hatt. Tänkte nämligen försöka mej på att tona håret. Och om det blir misslyckat....ja en hatt blir ju jättebra då. Ehhrm. Vi får se hur det blir med den saken. Nagellack till stumparna? Dekoration till håret?
Ja, det var nog det som ska inhandlas. Oj oj oj.
Fantastiskt tv-utbud igår kväll (inte lika uppskattat av sambon hehe). Ensam mamma söker o Svenska Hollywoodfruar. I ett sträck! Och vilken dramatik när både Gunilla och "care-givern" ringde polisen! Hehe.
Och så vill jag önska grattis till min systerdotter Ellen som blir 2 månader idag! Hipp hipp hurra!
                  
                                          Söndagkvällen bjöd på tv, höstväder o levande ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar