söndag 18 september 2011

Festlig helg

Igår var vi på bröllop! Vackert brudpar, vacker sång och mysig kyrka. Som vanligt kom det en tår i ögat. Och så var det ju fest med god mat och dans. Jättetrevligt! Jag måste ha dansat som en tok för mina vader har träningsvärk idag. Alldeles stela. Skorna åkte av rätt så snabbt. Varma fötter i nya skor är ingen bra kombo.
Tro det eller ej, men jag hann faktiskt köpa allt jag skulle ha. 3 timmar innan avfärd till kyrkan var vi klara med inköpen. Skor, sjal, gubbens skjorta och slips. Jag som tänkte att allt var lugnt eftersom jag köpte klänningen (det svåraste) redan för 3 veckor sen. Men det är ju mycket som ska fixas utöver det. Nästa gång ska vi vara ute i god tid....japp. Det kommer kännas konstigt.
I fredags kväll var vi inne i stan och åt på Svenska Krogen i Borås. Wallenbergare med potatispuré valde jag. Väldigt gott! Kaffe Karlsson blev det till "efterrätt", nån slags drink. Sen lite öldrickning på Bishops.
Idag har det inte blivit mycket gjort. Det tar på krafterna att dansa hela natten.
Har dock äntligen kokat äppelmos. Lätt att göra och blev riktigt gott! Vad kan man mer göra av äpplen? Ja, äppelkaka såklart. Men annars. Äppelkräm kanske? Äppelmust?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar