söndag 4 september 2011

Roadtrip, Manland o friidrotts-VM

Igår tog vi en liten tur ner till Halmstad, A o jag. Himla trivsamt.
På hemvägen stannade vi till på Laxbutiken i Heberg. Åt krämig laxsoppa med krutonger som var väldigt god! Soppa är fantastisk mat. Fast egentligen ingen bra roadtripmat, det rinner ju liksom snabbt igenom.
Läste i Aftonbladet om ett roligt påfund lagom till Fars Dag i Australien. Ikea hade ett Manland, inlämning för uttråkade män. Kvinnorna kunde lämna in sina karlar i ett rum där de kunde se sport på tv, äta korv o spela tv-spel. Och för att de inte skulle glömmas kvar fick fruarna en personsökare som påminde. Det är ju annars lätt hänt. Oops, var tog han vägen??
Undra förresten vad det skulle finnas i ett inlämningsrum för damer?
VM i friidrott har tyvärr gått ganska obemärkt förbi i min lilla värld. Vet egentligen inte varför, för det är ju väldigt kul att kolla på. Men igår tittade vi iallafall på sammandraget på kvällen (har hört att vissa går på krogen på lördagkvällar, men vi kollar tv). Hur tusan kan de studsa 2 meter upp över en ribba?? Det är ju lika högt som dörrarna inomhus. Helt ofattbart. Jag var ingen sportstjärna i yngre år precis, men på skoltävlingarna kom jag faktiskt ofta med i höjdhopp. Med graciösa steg saxade jag över ribban på 1,15 m.
Idag får vi hålla tummarna för Christian Olsson!
Klämmer in en väääldigt suddig bild (men ändå en bild!) på Carolina Klüft från när vi var på friidrotts-EM på Ullevi 2006.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar