onsdag 14 september 2011

Nötknäckare

Det regnar idag. 11 grader, brr. Det är ju mysigt. OM det hade varit så att jag kunde spenderat hela dagen inomhus. Men jag MÅSTE verkligen in till stan och köpa allt på min lista. Gah! Men det får bli i eftermiddag.
Först ska jag göra äppelmos.
Om inköpen i stan går snabbt så hinner jag göra kanelbullar ikväll också. Oj, vilken husmor jag är. OBS! Dessa bullar ska frysas in och endast tas fram när det kommer fikabesök. Jo, men så är det.
Tänkte på en sak - nu börjar det bli okej att använda uttrycket "i somras". Då slår man verkligen fast att nu är det höst. Jag hänger aldrig med i svängarna. Fast igår kväll gick jag händelserna i förväg. Knäckte några nötter (från förra julen alltså). Tokigt. Men gott. Snart är det nog okej att snurra igång Absolute Christmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar