fredag 16 september 2011

Uppe med tuppen....

.... idag! Eller tuppen såg jag inte till, men A gick upp kl 6 och det gjorde jag med.
Tvättmaskinen är igång. Nyhetsmorgon på tv. Kaffekopp i näven. Har smörjt alla innerdörrar med symaskinsolja så nu gnisslar de inte (undra hur många mänskor som gör det halv 7 på morgonen).
Och 4 lediga dagar framför mej!
Ikväll ska vi ut och äta. Mysigt! (å vad jag gillar ordet mysigt). Äta på restaurang känns lite lyxigt.
Därför måste jag in till stan och köpa nåt i klädväg. Fick passande nog 25 % rabatt från Lindex. Det ska för en gångs skull utnyttjas. Annars brukar jag aldrig hinna använda rabatten innan datumet gått ut.
Och skor till bröllopet har jag fortfarande inte köpt! Rotade genom paren hemma (det låter som om jag har 1000 par och ingen koll alls, så är tyvärr inte fallet) och hittade ett par som jag får ha i absolut nödfall. Väldigt bekväma, men de ser ut som om jag vilken sekund som helst skulle riva av ett steppdansnummer.
Det står alltså shopping på agendan. Och idag ska jag komma ihåg att ta på mej provhyttsvänliga kläder. Alltså inga trånga, utan lätta att få av och på.

      Svarta byxor, svart kofta, 2 tröjor, 2 par örhängen, hårklämmor o smink 
blev onsdagens shoppingfynd


I onsdags tonade jag håret mörkbrunt. Och blev nöjd. Det var länge sen jag gjorde det sist. Och nu vet jag varför det blir så sällan, tycker faktiskt det är lite omständigt. Typ att man måste hålla koll så man torkar bort direkt om man spiller. Vill ju helst inte ha en brun hårtoningsfläck på örat. Eller i badkaret. Går det nånsin bort? Eller håller det kanske 28 tvättar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar