fredag 14 december 2012

Goa Kycklingrullader

Igår kväll gjorde jag kycklingrullader a la Mannerström, o la la vad gott! Och ja, här kommer receptet! Till 4 personer.

16 skivor tunnskivad kycklingfile
1 skivad gul lök
4 baconskivor (jag tog en hel förpackning hihi)
2 msk fransk senap
1 dl hackad persilja
5 dl kycklingfond (vatten+hönsbuljongtärning använde jag)
1/2 dl creme fraiche
1 dl grädde (jag tog minst 2 haha)
1 msk smör
salt och peppar

Fräs lök och bacon och låt svalna.
Tillsätt senap, persilja, salt och peppar.
Lägg lite fyllning på varje kycklingskiva och rulla ihop.
Trä upp 2 rullader per grillspett och stek i (oliv)olja.
Häll på kycklingfonden när de fått fin färg och låt puttra i 15 minuter.
Ta rulladerna ur pannan och mixa skyn med creme fraiche, grädde och smör med hjälp av en stavmixer till en skummig buljong.

Vi åt jasminris och sallad till.
Eeeeh tog en bild, men det ser inte jätteaptitligt ut. Men jag lovar, det ÄR gott i verkligheten!


Morsning!

1 kommentar:

  1. Låter riktigt gottit :)
    /Kram från mig i Vintersolen!

    SvaraRadera