måndag 15 oktober 2012

Grattis Morfar 91 år!

Idag fyller han 91 år, krutgubben. Alltså min morfar. Igår var vi iväg på Hishults Gästgiveri och firade honom. Tyvärr var lilla prinsessan Ellen dunderförkyld och kunde inte vara med, så hon fick vara hemma med sin far. Krya på dig mosters hjärtegryn!

Börjar faktiskt med en outfitbild. Klänning Juno inköpt på Cassels. Får nog öva in en bättre pose om jag ska fortsätta med det. Hösäck.
 
 
Först var det smörgåsbord, sen huvudrätt kalkon och till sist äppelkaka med glass och kaffe. Mätt är man när man åker därifrån.
Man måste ju alltid ta bild på maten, eller hur? Eftersom min tallrik var alldeles för färgfattig så kommer här en bild på mammas kalkontallrik hihi:
 
 
Fr v Syster Jenny, bror Christian med flickvän Amy.
Ännu mer till vänster sitter vår far, men han vill inte vara med på bild.
 
 
 A, mamma och födelsedagsmorfar. Vi fick några härliga skratt innan det blev en lyckad bild.
 
 
A och jag
 
 
Mysigt place
 
 
 
Efteråt serverades kaffe, kakbuffé och god tårta hemma hos mor o far.


Äppelknyten



Vacker tårta à la mamma
 




 
 
Ja, det var en trevlig dag och kväll! Tänk att vi alltid skrattar tokmycket. Härligt gäng. Bli inte förvånade om vi dyker upp på en ståupp-scen nära dig.
 
Det snurrar förresten i huvudet vad gäller namnbyte på bloggen. Alla möjliga tokiga namn rullar förbi. Hmm hmm hmm... får se vad det blir.
Nu ska jag iallafall ut på en promenad!
 
Morsning!


1 kommentar:

  1. Snygg Outfit :)
    Mycket gottit & fina foto ♥-liga Grattulationer till 91-åringen/Kram

    SvaraRadera