fredag 12 oktober 2012

En dag på Åbytravet

Det hade jag igår! Tillsammans med sex kollegor åkte jag på en 3-timmars ATG-utbildning på Åbytravet. Eftersom jag jobbat med det i många år (eeh närmare bestämt TIO år) så kunde jag det mesta. Men några nya kunskaper blev det allt!
Och så kom kusken Bo Falsig och pratade lite med. Jag hade föreställt mig honom som runt 60 år. Men han var väl i 40-årsåldern eller nåt. Hihi.
Efter utbildningen fick vi en fantastisk grillbuffé. Åh så gott det var! Kycklingspett (såå möra!), chorizo (säkert den godaste korv jag nånsin ätit!), revben (sååå goda!) och gigantisk klyftpotatis. Och såser och sallader. Muuums!! Jag syntes nog knappt bakom min tallrik.


Sen stannade vi ju givetvis och tittade på (och spelade på) några lopp. Älskar att gå på trav. Fast helst ska det vara sommar och sol.





Väldigt trevlig dag, även om vi inte blev miljonärer (eller ens någon krona rikare).

Idag har varit en riktig slappedag. Så här har det sett ut till stor del:


Nu ska det förberedas för äkta fredagsmys. Det blir nämligen tacos ikväll! Och TV såklart.
Morsning!

1 kommentar:

  1. Åh,på det viset hihi...Mumms så gottit det ser ut & Tacos ikväll...riktigt mys ju :)
    Härliga Travfoto & såklart kissen/NosPuss & Kram från mig!

    SvaraRadera