söndag 6 maj 2012

Maj är bäst

Jag tror nog att den vackraste tiden på året är nu. Trädens ljusgröna färg är helt fantastisk och allt i naturen vaknar upp. Ibland är jag faktiskt riktigt poetisk.
Det är dags att börja planera vad man ska plantera för nåt kul i trädgårdsrabatterna. Jag har planer på en helt ny rabatt. Och då måste det planeras och funderas så att det blir bra. Tänka på blommornas höjd. Och att färgerna passar ihop. Sen hade det ju varit fantastiskt kul om man kunde få till det så att rabatten är fin från april till oktober. Så att det alltid är nåt som blommar liksom. Men då får vi nog ha en gnutta tur :).

Vi har redan tjuvstartat lite med att köpa blommor till krukorna


Nu ska jag baka lite till mitt födelsedagskalas nästa helg. Bullar med krossad choklad och vanilj och en Cheesecake med Ballerina kladdkaka i. Låter ju inte alltför äckligt.
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar