måndag 14 maj 2012

Det är så roligt att fylla år!

Igår fyllde jag år! Tänk att det är lika kul varje gång.
Jag hade sagt till familjen att de skulle komma vid middag, så skulle de få mat. Lydiga som de är så kom de strax efter 12 (och var vrålhungriga) men fick ju såklart vänta en bra stund eftersom jag inte ens börjat hihi. Ja ja, jag är som jag är.
Ääääntligen mat!


Sen hjälptes mamma o jag åt att göra chokladbomber.

Goda och snygga blev dom!

Rulltårtstårtor är smidigt att göra

Cheesecake med Ballerina kladdkaka

Cheesecake med Ballerina kladdkaka

250 g frysta hallon
2 msk + 2 dl socker
ca 200 g Ballerina kladdkaka
2,5 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
200 g philadelphiaost
skal + juice av en citron

1. Tina hallonen. Mosa dem tillsammans med 2 msk socker. Krossa kakorna grovt.
2. Vispa grädden med vaniljsockret fast. Vispa 2 dl socker och äggen i en annan bunke. Vispa ner philadelphiaosten, citronskal och citronjuice i äggvispet. Vänd ner grädden och de mosade hallonen.
3. Häll smeten i en form (ca 24 cm) klädd med plastfolie. Lägg kaksmulorna överst. Ställ i frysen minst 6 timmar.
4. Ta fram cheesecaken ca 45 minuter innan servering och lägg över den på ett fat. Garnera med hallon och citronmeliss.

Det var en jättefin födelsedag med strålande solsken och trevliga människor!
Massa presenter fick jag med, men det tar vi en annan gång!
Morsning!

2 kommentarer:

  1. ***Grattis*** alldeles för sent,men........men..........
    Ljuvliga foton/Kram

    SvaraRadera