måndag 17 september 2012

Ledig höstdag

Ljuvligt inomhusväder idag. Blåst och regn. Jag brukar aldrig hänga med i svängarna när det gäller årstidsväxlingarna. Men nu är väl hösten här, eller? Morgnar och kvällar är riktigt kyliga nu. Och mörka! Men det är mysigt tycker jag. Kura upp i soffan med filt, levande ljus, kaffe och film. Det är grejer det.
Och höstkläder är så mysigt! Ska klicka hem den här  t u n i k a n  . Tänkte ha den med brunt skärp i midjan.
Nätshopping är prima. Som Maria Montazami sa: "Det här är ju jättekul! Om nån frågar: Vad gör du för nåt på din fritid? Jo, jag shoppar på internet!" Haha.
Vad har hänt i helgen då? En hel del jobb blev det. Och i lördags kväll bjöd vi familjen F-D på middag. Trevligt som vanligt.
Jordärtsskockssoppa (hmm vilket ord!) med champinjoner bjöds det på och till efterrät Banana Cream Pie a la Leila. I mitt tycke lite för söt. Så det räckte att äta lite lite granna. Men den var väldigt fin att titta på! (hur kunde jag glömma att ta kort??)
Här kommer iallafall en fin bild från en kantarelltur i skogen förra veckan (dock kom vi hem utan en enda svamp haha).


Morsning!

1 kommentar:

  1. Oooo,jaaa visst är Hösten underbar :)
    Härär det strålande sol nu efter en regnig morgon!
    Waoo,så cool Tunika blir nog fint med skärpet/Ha en underbar dag Kram!

    SvaraRadera