tisdag 26 juli 2011

Osynlig??

Ibland undrar jag om jag är osynlig. Jag stod i kö för att ta nummerlapp. När det var min tur kom en tant från sidan och gick före. När hon fått sin nummerlapp vände hon sej till mej: "Oj, jag kanske gick före dej". "Eeeh ja, det gjorde du, men jag har inte bråttom så det gör inget"...Snäll som jag är... Och det är inte första gången det händer. 
Men, men, låt dom stressa. Tråkigt när det går ut över andra bara.
I morse t ex, blev jag omkörd av en som tydligen tyckte att jag körde för lagligt (det märktes på sättet att köra om). Det hela slutade med att han (eller hon) höll på att köra över några tävlingscyklister som var ute och tränade. Hjärtat mitt satt i halsgropen.
Yes, mitt första blogginlägg avklarat. Nu ska jag dricka lite kaffe, boka tågbiljetter och kolla om det blev mer än 1 ynka rätt på min V75:a!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar